

Wat is de Facebook pixel?
De Facebook pixel is een stukje code van Facebook die je op jouw website kan plaatsen om websiteverkeer te kunnen bijhouden. Dit is natuurlijk heel krachtig, je kan niet echt cijfers meten net als bij Google Analytics, nee dit is meer een stukje code die iedere bezoeker opslaat zodat jij later weer een advertentie kan laten zien aan dezelfde groep: retargeting.
Waarvoor heb ik een pixel nodig?
Als jij iemand bent die Facebook advertenties inzet en je hebt de pixel niet geinstalleerd, loop je simpelweg geld mis! De Facebook pixel kan je goed gebruiken als je een retargeting campagne wilt opzetten door bijvoorbeeld mensen die een specifieke pagina hebben bezocht, dezelfde campagne te laten zien. Dit zou niet mogelijk zijn zonder de pixel, want wist je dat een klant gemiddeld 7 contact momenten nodig heeft voordat ze overgaan naar een aankoop? Die bezoekers die gelijk iets kopen zijn natuurlijk het fijnst, maar dat is slechts een klein percentage die snel koopt. Derest heeft nog wat tijd nodig of wil je bedrijf nog beter leren kennen. Met behulp van de pixel zou je daar dus heel goed op in kunnen spelen. Door telkens een nieuwe advertentie te laten zien, weten de bezoekers steeds meer over jou.
Doelgroepen maken met de Facebook pixel
Met behulp van de pixel kan jij ook verschillende doelgroepen aanmaken
> Aangepaste doelgroepen: dit is een doelgroep op basis van websiteverkeer, bijvoorbeeld je wilt een doelgroep maken van iedereen die jouw contactpagina bezocht heeft.
> Vergelijkebare doelgroep: Dit is een doelgroep op basis van je aangepaste doelgroep, bijvoorbeeld je wilt een doelgroep maken van mensen die hebben gekocht en daarvan maak je dan een vergelijkbare doelgroep.
De Facebook pixel is dus een belangrijk onderdeel van een succesvolle marketing campagne.