

Mijn eerste succesvolle Facebook marketing campagne
Mijn eerste succesvolle Facebook marketing campagne deed ik voor Steve’s Gym. Voorheen kreeg ik niet genoeg leads en daarop verloor ik klanten, dat kwam omdat ik nog niet genoeg ervaring had opgedaan. Ik gaf niet op, elke dag bleef ik leren en doen totdat ik het spelletje uiteindelijk doorhad. Ik weet het nog goed.. ik had de campagne die ochtend gelanceerd en ging in de middag naar de sportschool, toen ik klaar was met sporten kwam me 1e lead binnen. Op dit moment was ik al tevreden omdat deze lead sneller binnenkwam dan normaal, een halfuur later kwamen er nog een paar leads binnen en ik wist het zeker: dit wordt een goede campagne.
Als de campagne goed loopt is dit niet het moment om achterover te hangen (wat ik voorheen wel deed). Nee. Dit is moment om je cijfers te meten en de campagne te optimaliseren en daarna op te schalen. Dat is ook wat ik deed, ik zorgde ervoor dat mijn campagne meetbaar was zodat ik uiteindelijk betere resultaten kon realiseren dan mij vorige campagne.
Wat deed ik nu anders?
Waarom mijn campagnes toen niet slaagde maar nu wel is omdat ik niet meer achterover hang als een campagne goed loopt, maar het blijf optimaliseren. Het begon bij mijn landingspagina.. ik had dit zwaar onderschat. Heel veel mensen adverteren naar een te drukke pagina waar teveel afleiding is om de bezoeker te leiden naar bijvoorbeeld de ‘koop’ knop. Toen ik wist dat je daarop klanten verloor, begon ik mijn eigen conversie-gerichte landingspagina te bouwen. Ik merkte dat hierdoor de conversie flink omhoog schoot. Geen afleiding, geen andere knoppen.. de landingspagina heeft maar 1 doel. Dat doel hangt natuurlijk af van jouw doelstelling, bij mij was het inschrijven voor een gratis proefles. Ook mijn Facebook marketing skills waren ‘geupgrade’: ik maakte meer gebruik van A/B Splittesten waardoor ik beter kon inzien wat werkte en wat niet.
In 1 maand had ik 61 leads binnen gehaald voor €250,00! Voor mijn 1e succesvolle campagne vond ik dat dus een hele goede prestatie. Me partner vertelde mij dat hij er heel blij mee was en er een positieve ROI(Return On Investment) is van €5000! Sinds die campagne wist ik dat ik het spelletje door had en wou ik meer ondernemers helpen met mijn Facebook marketing skills.
P.S. Ik heb ook een blog geschreven over landingspagina’s en over ‘De Waarde Ladder’ daar vertel ik je meer over hoe je meer klanten kunt realiseren.